piątek, 25 grudnia 2009

Avast a plik sfc_os.dll


Zostałem niedawno wezwany przez znajomego do usunięcia problemu.Jak się zorientowałem, około 2 tygodnie po zainstalowaniu na tym komputerze Avast Home Edition pojawił się problem.Avast wykrył w pliku sfc_os.dll trojana, a następnie albo go usunął, albo przeniósł do kwarantanny.Skutek był taki, że PC z Windows XP na pokładzie podczas ładowania systemu się wieszał i nieszło nic zrobić.
W momencie gdy ładował się proces winlogon.exe pojawiało się okienko z informacją, że plik sfc_os.dll nie może być znaleziony oraz przyciski OK oraz Anuluj.Tyle tylko, że w tym momencie klawiatura nie działała.Mysz to samo.Nie można było więc wyłączyć tego komunikatu, a system dalej się nie uruchamiał.Pierwsze co zrobiłem, to podłączyłem przewodową klawiaturę i myszę (poprzednie były bezprzewpowe).Niestety nic to nie dało, dalej nie można było ruszyć myszą ani wprowadzić cokolwiek z klawiatury.Włożyłem płytkę instalacyjną Windows XP aby dograć wymagany plik.Włączyłem Konsolę odzyskiwania i chciałem przekopiować sfc_os.dll.Tyle, że w tym trybie dyski nie były wykrywane :-( Przepiąłem więc dysk SATA do innego gniazda kontrolera oraz włożyłem inną płytkę Windows XP.Tym razem poszło - instalator wykrył dysk twardy.Zainstalowałem więc Windows XP na drugiej partycji.Następnie uaktywniłem połączenie sieciowe.Dalej już pobrałem sfc_os.dll i przekopiowałem go do katalogu Windows\System32 na pierwszej partycji.Przy starcie więc pojawiło się menu wyboru systemów operacyjnych, gdzie górny wpis był nowym systemem operacyjnym.Po wybraniu starego systemu operacyjnego uruchomił się Windows XP wraz z wszystkimi ustawieniami, plikami itp.Jak przeczytałem na forach, avast błędnie wykrywał trojana i problem jest znany.Zadanie wykonane.

Wskazówka: plik sfc_os.dll można pobrać z tego serwera.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.