środa, 2 czerwca 2010

Niedopasowane reklamy Google Adwords


Szukając ostatnio informacji w internecie o rodzajach miodów oraz o sklepach je sprzedających, moją uwagę zwróciła kompletnie niedopasowana reklama Adwords do zapytania.Bo pytałem o miody, a ktoś mi oferuje styropian?? WTF, co ma kij do wiatraka? Zresztą, zobaczcie sami.









Kilka zdań wyjaśnienia całej sytuacji.Tworząc reklamę Adwords mamy do dyspozycji następujące opcje dopasowania słów kluczowych:
  • dopasowanie przybliżone
  • dopasowanie do wyrażenia
  • dopasowanie ścisłe
  • słowa kluczowe wykluczające
Jak więc wpisując w wyszukiwarkę Google pojawiła się reklamy portalu ogłoszeniowego www.oferteo.pl o następującej treści:

Szukasz Miodu?
Złóż zapytanie o styropian, a Firmy Same Wyślą Ci Oferty - Za Darmo!
Oferteo.pl/Miod

Prawdopodobnie reklamodawca wybrał typ dopasowania przybliżonego i wpisał zbyt duży zakres słów kluczowych, na jakie ma wyświetlać się reklama.Z tego powodu reklama kompletnie nie trafia do odbiorców, a sponsorowane wyniki wyszukiwania nie są zgodne z zapytaniem szukającego.Natomiast po wpisaniu w wyszukiwarkę styropian, wyświetla się ta sama reklama.Jednak tym razem jest ona jak najbardziej dopasowana do zapytania.

Cóż, nie chciałbym być klientem firmy, która nie słucha potrzeb klienta. A Wy?

1 komentarzy:

mt pisze...

Widać gołym okiem, że jest to błąd w tekście reklamy, a nie w doborze słów kluczowych.

I nagłówek i URL mówią o miodzie.

Najprawdopodobniej ktoś popełnił czeski błąd w treści reklamy.

Prześlij komentarz