czwartek, 9 grudnia 2010

Jak unikać nieprawidłowych kliknięć w Google Adsense


Korzystając z możliwości konsultacji ze specjalistami Google Adsense na konferencji Rozwiń swój e-biznes z Google Adsense rozmawiałem z pracownikami Google nt. optymalizacji reklam Adsense na witrynach internetowych ale nie tylko.Tematem moich rozmów były także nieprawidłowe kliknięcia oraz jak ich unikać.
Google Adsense to cały "ekosystem", na który składają się reklamodawcy, czytelnicy lub użytkownicy witryn oraz wydawcy reklam Adsense.Reklamodawcy powiązani są z samoobsługowym systemem Google Adwords.Każdy reklamodawca oczekuje, aby reklama przyniosła jemu określony zwrot z inwestycji (ang. Return on Investment).Dlatego niezmiernie ważne dla reklamodawcy jest, aby reklama była dopasowana do tego czego szukają użytkownicy w danej chwili lub na danej witrynie.Odpowiedni produkt taki jak Adsense dla treści który jest typem reklamy kontekstowej spełnia ten warunek.Druga kwestia jest taka, że reklamodawca nie może być narażony na dodatkowe koszty, gdyż to może podważyć jego zaufanie do programu Google Adwords.Przez dodatkowe koszty rozumiem tu kwoty płacone przez reklamodawcę za kliknięcia, które są nieprawidłowe.Jeśli system obsługi reklam Google wykryje nieprawidłowe kliknięcia, koszty za te kliknięcia zostaną zwrócone reklamodawcy.Wydawca reklam zarabia właśnie na wyświetleniach lub kliknięciach w reklamę.Warunek jest jednak taki, że nie może on w żaden sposób zachęcać do klikania w reklamy.Takie postępowanie jest łamaniem regulaminu Google Adsense i niewątpliwie spowoduje zablokowanie konta.Tak więc obowiązkiem każdego wydawcy Adsense jest przestrzeganie regulaminu usługi.Trzecim elementem tego "ekosystemu" jest właśnie odwiedzający witrynę internetową, który może kliknąć w reklamy tylko wtedy, gdy jest to spowodowane jego zainteresowaniem a nie wymuszone w inny sposób.

Również działania innych osób mogą spowodować zablokowanie konta.W tym celu wydawca powinien śledzić raporty swojego konta, a w przypadku zauważenia nietypowej aktywności niezwłocznie wypełnić formularz nieprawidłowych kliknięć.

Szczególną uwagę specjaliści Adsense poświęcają witrynom z grami flash i filmami online.Nie raz widzieliśmy, że w oknie playera flash była umiejscowiona reklama która znikała za kilka sekund bądź trzeba było zamknąć ją krzyżykiem.O ile witryny z filmami online nie wymagają specjalnej interakcji z użytkownikiem, o tyle witryny z grami flash już jej wymagają.Grzechem webmasterów takich witryn jest umieszczanie reklam zbyt blisko elementów nawigacji czy umieszczanie reklam w pobliżu takich elementów witryny, które mogą wprowadzić użytkownika w błąd.Tak więc skutkiem tego (niespecjalnego kliknięcia myszą w reklamę) jest otwarcie się reklamy użytkownikowi w nowym oknie, co może być szczególnie irytujące, a reklamodawca musi zapłacić za takie kliknięcie.Warto również poświęcić chwilę na kooperację reklam Adsense z innymi systemami reklamowymi.Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na jednej stronie były publikowane reklamy Adsense i reklamy innej sieci Ale... Kolorystyka reklam musi być różna, ogólnie mówiąc musi być możliwość łatwego rozróżnienia reklam Adsense od innych reklam.Proszę pamiętać, że reklamy innych sieci również stanowią treść strony, a Adsense zabrania wyświetlania reklam na stronach które zawierają niedozwolone treści.Jednak jest dobra wieść dla wydawców Adsense.Jeśli będziecie stosowali się do polityki Adsense, Wasze parametry reklam (CPC - ang. Cost per Click) wzrosną, co może przełożyć się na większe zarobki.Tak więc jeśli reklamy na Waszej witrynie mogą w efekcie dać większą konwersję reklamodawcy, podnoszona jest Wam stawka za kliknięcie zgodnie z algorytmem inteligentnej wyceny.
Powodzenia i czeku jak na poniższym obrazku!

0 komentarzy:

Prześlij komentarz