sobota, 23 lipca 2011

Czy nieopłaconą domenę trzeba pozycjonować od nowa?

Opiszę swoje doświadczenia z ponownym pozycjonowaniem domeny, której nie zdążyliśmy opłacić i rejestrator ją zablokował na pewien okres.Czy wtedy musimy pozycjonować "od zera"? Czy istniejące linki do witryny jeszcze cokolwiek znaczą? Czy nie warto warto czekać aż domena się zwolni do wolnej puli i wtedy możemy ją ponownie zarejestrować "pierwszy raz" za 10 zł? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziecie w poniższym artykule.


Na potrzeby artykułu zrobiłem taki właśnie test.Strona istniała w sieci rok, tematyka strony dotyczyła sprzątania grobów, na frazę sprzątanie grobów <miasto> strona pojawiała się na miejscach 1-2 w Google.Pod koniec kwietnia minął termin płatności za domenę, nie opłaciłem jej.Registrar przetrzymywał domenę eu 70 dni (w końcu to Netart ;).Przez ten czas niektórzy straciliby już nadzieję, że strona jeszcze będzie miała cokolwiek do powiedzenia w tematyce opieki nad grobami w moim mieście.Ale nie ja.

Rzeczywiście, jest w tym ziarno prawdy.Bo jeśli strona jest marnej jakości, to komunikat Nie znaleziono strony pojawiający się przez 2 miesiące sprawia, że Google wkrótce zapomni o tej witrynie i działania pozycjonujące trzeba będzie wykonywać od nowa.Czasami robot Google nie bierze pod uwagę linków przychodzących już z momencie przemierzania witryny, wszystko zależy od wartości danej strony.Niemniej jednak moja strona była wartościowa i nie spamowa.Pozycjonowałem ją prawie pół roku i byłem zadowolony z efektu.Przez ponad 2 miesiące czasu monitorowałem strony, które linkowały do mojej.Musicie wiedzieć, że niektóre katalogi oraz żywi webmasterzy sprawdzają regularnie zamieszczone linki, czy przypadkiem nie prowadzą one donikąd.Jeśli tak, to kasują je i problem z głowy.Ja miałem takie szczęście, że wszystkie mocne linki pozostały, choć strona nie istniała ponad 2 miesiące.Serwer zwracał komunikat, że przekroczone limit połączenia lub nie znaleziono strony.Po przejściach z Netartem szybciutko skonfigurowałem dnsy i przeniosłem domenę na nowy serwer.Strona była już aktywna w sieci, była to dokładna kopia strony sprzed 3 miesięcy.Co warto nadmienić, po ok. miesiącu niedostępności strony w indeksie, wyszukiwarka Google wyindeksowała moją witrynę.A jak już udało mi się ponownie zarejestrować domenę i uruchomić stronę, to pojawiła się ona w indeksie w ciągu 2 dni.Niemniej nie pojawiała się w ogóle na frazę sprzątanie grobów <miasto>.Postanowiłem czekać bo wiedziałem, że backlinki dalej istnieją i prędzej czy później robot Google je uwzględni.Tak też się stało.Dziś jest 10 dzień od momentu przywrócenia stronki do życia i znalazłem ją w wyszukiwarce Google na 1 miejscu na zapytanie sprzątanie grobów <miasto>.Huraaaaaaaaaa.

Pozdrawiam

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.