wtorek, 2 sierpnia 2011

Eniro wprowadza klientów w błąd?

Od dobrych dwóch lat słyszę o praktykach firmy Eniro, właściciela Panoramy Firm.Firma ta przekonuje nieświadomych niczego klientów, że ma podpisaną umowę z Google na pozycjonowanie.To kit!

Klienci omamiemi wizją szybkiego wypozycjonowania strony w Google a poniekąd i praniem mózgu przez handlowca Eniro decydują się za którymś telefonem na zakup wizytówki rozszerzonej w Panoramie Firm, co jest wydatkiem niemałym (nawet 2000 zł).A faktycznie efekt tych działań jest mizerny.Generalnie gdyby klient wykupił sobie linki sponsorowane Adwords, to by wyszedł na tym lepiej, gdyż miałby gwarancję pozyskania odwiedzin tylko przez zainteresowanych potencjalnych klientów.

Stanowisko Google w tej sprawie jest jasne i powtórzę je jeszcze raz.Żadna firma, podmiot, osoba fizyczna, nie może zagwarantować sobie pozycji w wyszukiwarce Google.Ranking wyszukiwarki Google opiera się wyłącznie na algorytmicznej ocenie wartości stron pod kątem zadanego zapytania.Wyniki organiczne Google były, są i zawsze pozostaną bezpłatne.Użytkownicy wyszukiwarki którzy chcą szybko i bezproblemowo wypromować swoją stronę w Google, mogą sami stworzyć kampanię reklamową Adwords, lub też powierzyć to wyspecjalizowanej firmie.Efekt jest wtedy prawie natychmiastowy, a klient wie za co płaci i ma mierzalne efekty kampanii.

Zalecamy rozwagę, gdyż nie wszystkie firmy zajmujące się marketingiem internetowym są uczciwe wobec swoich klientów.

PS. wpiszcie sobie w Google opinie o firmie Eniro.

2 komentarzy:

tom_krz pisze...

opiniami w internecie bym się do końca nie sugerował, moja reklama w panoramie firm wisi już dwa lata, nie mam praktycznie większych zarzutów, pozycjonowania bezpośrednio w google się oczywiście nie kupuje, ale faktem jest, że panorama firm się pozycjonuje i moja strona firmowa i wizytówka wypadają wysoko na niektóre słowa kluczowe i mam przy okazji wejścia, do tego wzrost zainteresowania klientów (w innych miejscach też mam reklamę), więc warto było zainwestować parę groszy

Wojciech Roszkowski pisze...

Ja raczej nigdy nie korzystałem z takich ofert więc mogę spać spokojnie. Zresztą pamiętam, że jak otwierałem sklep internetowy to myślałem o tym jaką formę opodatkowania wybrać https://www.cashbill.pl/blog/e-commerce/jaka-forme-opodatkowania-wybrac-dla-sklepu-internetowego/ i po chwili zastanowienia wybrałem sobie tą dla mnie najlepszą.

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.