środa, 10 sierpnia 2011

Rozszerzone linki witryny w wynikach wyszukiwania Google

Jeśli jeszcze tego nie zauważyliście to już są w Polsce! 12 rozszerzonych linków witryny w wynikach Google.

Rozszerzone linki witryny (extended sitelinks, jumbo sitelinks) pojawiły się w wyszukiwarce Google około 3 miesięcy temu.Mało kto je zauważył, gdyż dotyczyły jedynie niewielkiej ilości stron, zresztą o sporym zasobie treści i ugruntowanej pozycji.

Jak wyglądają rozszerzone linki witryny?

Wpiszcie w Google tvp, polskie radio, bbc.
Waszym oczom ukaże się 12 linków prowadzących do poszczególnych działów witryny, ale ułożonych w 2 kolumny po 6 rzędów.Czy zawsze jest 12 linków? Nie zawsze.Wpiszcie w Google carrefour, to zobaczycie 10 linków witryny, w 5 rzędach.


Czy linków może być mniej niż 10 ? Może, może ich być np. 8.Wpiszcie w Google rmf.


Czy linków może być mniej niż 8? Może być ich 6.Wpiszcie w Google słowo gazeta.


Nie spotkałem się z ilością rozszerzonych linków 4 lub 2.

Choć dalej można spotkać w sieci standardowe, czyli skrócone sitelinks.


Przy jakich witrynach możemy zobaczyć rozszerzone linki do witryny?

Przede wszystkich przy witrynach wartościowych, istniejących w sieci co najmniej kilka lat i o dużej odwiedzalności, przypuszczalnie minimum pół miliona wejść miesięcznie.Dotychczas byliśmy przyzwyczajeni do skromnych kilku linków pod snippetem strony w wynikach wyszukiwania, bez żadnego opisu.Od tygodnia w polskich serpach można zaobserwować pojawianie się rozszerzonych linków do witryny.

Wygląda na to, że zmiana ta nie jest jedynie spowodowana testami.

Z czego składa się rozszerzony link do witryny?

Link taki składa się z tytułu (hiperłącza do danej strony), poniżej wyodrębnionego adresu url, a jeszcze poniżej zbitkiem kilku słów, które nie przekraczają 34 znaków.

Jakie zalety i wady wprowadzają rozszerzone sitelinks w wynikach wyszukiwania?

Zaletą (przynajmniej dla strony która posiada takie linki) jest to, że szukający może od razu znaleźć więcej pogrupowanych informacji, bez zbędnego przesycenia niepotrzebną treścią.Szukającemu serwuje się to, czym może być aktualnie zainteresowany.Jeśli wpisujemy do Google onet, to możemy być przykładowo zainteresowani zalogowaniem się do poczty, prognozą pogody, czatem, forum lub wiadomościami.

Wadą, zresztą jest tu zgodność z zagranicznymi webmasterami, jest to, że rozszerzone linki do witryny zabierają sporo miejsca na stronie i trzeba ją przewijać.Zresztą standardowa strona w wynikami wyszukiwania serwuje w takim przypadku 11 snippetów witryn, w tym właśnie 1 rozszerzony.

Czy rozszerzone linki do witryny są widoczne w Narzędziach dla webmasterów?
Nie wszystkie.Podejrzałem jedną moją witrynę, która w narzędziach dla webmasterów posiada 3 linki sitelinks.A po wpisaniu jej nazwy witryny Google wyświetla 12 rozszerzonych linków do witryny.
I tak:
-3 z tych linków to dokładnie te same linki, które widnieją w Narzędziach dla webmasterów w sitelinks
-6 linków prowadziło do podstron witryny, które są normalnie zaindeksowane, ale nie ma ich w sitelinks w narzędziach dla webmasterów
-1 link jest z innej witryny, ale w tytule ma nazwę witryny którą jest poszukiwana

W przypadku gdy szukający wprowadził dokładny adres witryny, pojawiły się tylko i wyłącznie linki do witryny o tym samym adresie domeny.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz