poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Różnice między Adchoices a Reklamy Google

Wielu wydawców reklam Adsense dawno już zauważyło pewne zmiany, od kiedy Google Adchoices weszło do Polski. Zastanówmy się nad praktycznymi aspektami tych zmian.

Od pewnego czasu możemy zauważyć, że na reklamach Adsense pojawiają się metki Adchoices. Ale nie zawsze, bo w większości przypadków dalej na reklamach Adsense można spotkać metki Reklamy Google.

Od czego to zależy?

Ogólnie  reklamy Google mogą być dopasowane w oparciu o treść strony, na której znajduje się reklama. Jest to tzw. dopasowanie kontekstowe. Dopasowanie kontekstowe działa tak, że użytkownik strony widzi reklamy o tematyce pokrewnej z treścią strony. Dzięki temu jest duża szansa, że reklama może go zainteresować.
Na moich stronach z Adsense 57,5 % reklam jest kierowanych kontektsowo. Reklamy kierowane kontektsowo mają metkę Reklamy Google.

Kolejny typ kierowania który jest możliwy w sieci Google Adsense to reklamy oparte na zainteresowaniach.
Działa to tak, że reklama o odpowiedniej tematyce jest wyświetlana wtedy, gdy w przeszłości oglądaliśmy strony o podobnej tematyce lub wpisywaliśmy frazy z tej tematyki do wyszukiwarki Google.
Na moich stronach 23,2 % wyświetlanych reklam kierowanych jest w oparciu o zainteresowania.

Reklamy kierowane w oparciu o zainteresowania mają metkę Adchoices - niebieski trójkącik jak wyżej.

Sprawdź, jak Google widzi Ciebie jako użytkownika komputera. Na tej podstawie Google serwuje Ci relewatne reklamy.

Ostatnim typem kierowania jest kierowanie na miejsca docelowe. Znaczy to tyle, że reklamodawca Adwords lub innych sieci reklamowych (partnerskich Google) zdecydował się umieścić swoją reklamę na konkretnej stronie, np. na portalu finansowym lub na popularnym blogu. Reklamy kierowane na miejsca docelowe mają metkę Reklamy Google. Na moich stronach, 12,9 % wyświetlanych reklam jest kierowanych na miejsca docelowe. Z moich obserwacji wynika także, że reklamy kierowane na miejsca docelowe mają również największy eCPM.


3 komentarzy:

bjakub pisze...

Fajnie wyjaśnione. Podczas przeglądania znalazłem stronę na której było 6 jednostek reklamowych AdChoices. Czy to działa tak jak Adsense? Jeśli tak to powinno być tylko 3 jednostki tak?

Sław PL pisze...

Zauważyłem, że Adchoices wtapia się w tło i ciężko rozróżnić, że jest to wgl reklama. Tak jak napisane wyżej zwiększa to szanse na kliknięcie ponieważ tematyka taka sama jak treść na stronie. Evsi Tv

doctor pisze...

6 reklam na stronie to trochę za dużo. Reklamy powinny mieć odpowiedni odstęp od treści, powinno być także wiadomo że to reklama.

Prześlij komentarz