wtorek, 15 maja 2012

Google Adsense wyświetla porady optymalizacyjne na koncie wydawcy

Od ponad roku wiadomo, że zespół optymalizacyjny Adsense wysyła mailowe powiadomienia o zmianach które warto wprowadzić na swoich stronach. Zmiany te mogą przynieść wzrost dochodu wydawcy.

Wraz z przełączeniem Adsense na nowy interfejs w panelu Adsense w menu Wiadomości pojawiały się porady optymalizacyjne od zespołu Adsense mówiące np. o tym, że na danej witrynie warto zwiększyć ilość reklam do maksymalnych trzech jednostek. Inna przykładowa wiadomość optymalizacyjna to taka, że warto na witrynie umieścić jednostki linków, aby zmaksymalizować swoje dochody.

Od paru dni zauważyłem nowy typ powiadomień na kontach Adsense. Oprócz standardowej porady optymalizacyjnej jest także napisane, jakie wymierne korzyści może przynieść ta zmiana wydawcy.
Któż by się nie skusił na możliwość zwiększenia zarobków w witrynie o 400-600 % ?


Jedno jest pewne. Na pewno Google Adsense nie wysyła wskazówek optymalizacyjnych w przypadku, gdy strona ma mały potencjał zarabiania, ani jeśli liczba wyświetleń reklamy jest znikoma. Optymalizacja reklam Adsense przynosi zysk wydawcy Adsense ale i Google, gdyż 32% kwoty zarobków z jednostek reklam trafia do Google.

Proszę zauważyć, że w samym oknie porady jest nawoływanie do działania oraz pod nos wydawcy jest podstawiony przycisk Utwórz tę jednostkę, za pomocą którego wydawca może od razu utworzyć wspomnianą większą reklamę.

Pozostałe wskazówki optymalizacyjne na koncie Adsense
W przypadku gdy system Adsense stwierdzi, że nasza witryna ma niewykorzystany potencjał, może wysłać wskazówki na konto Adsense informujące o możliwości zwiększenia liczby reklam.


Inne wskazówki optymalizacyjne dotyczą reklam, które charakteryzują się wyjątkowo niską skutecznością, czyli współczynnikiem ecpm. Niski współczynnik ecpm to strata zarówno dla wydawcy, dla Google jak i dla reklamodawcy. Dlatego każda ze stron powinna dążyć do tego, aby ecpm był odpowiedni.
W celu poprawy współczynnika ecpm może zostać zaproponowane np. zwiększenie rozmiaru jednostki reklamowej bądź też zwiększenie liczby reklam.



Życzę i Wam takich powiadomień.

Więcej o wskazówkach optymalizacyjnych można przeczytać na blogu Google Inside Adsense Polska. Zapraszamy.


0 komentarzy:

Prześlij komentarz