wtorek, 16 października 2012

Co zrobić jeśli przypadkowo kliknąłeś w swoją reklamę Adsense

W tym poście zajmiemy się problemem, który często przydarza się początkującym wydawcom Adsense.

Chodzi mianowicie o nieprawidłowe kliknięcia, ale w sytuacji, gdy wydawca Adsense sam przez przypadek kliknie swoją reklamę raz lub dwa.

Opiszę to na przykładzie. Wczoraj całkiem przypadkowo zdarzyło mi się kliknąć w swoją reklamę, która była umieszczona w pasku bocznym na stronie. Jako że nie miałem myszki i korzystałem z touchpada, palec trochę mi odskoczył ;) Nastąpił klik w reklamę, momentalnie otworzyło się nowe okno. Jednak byłem przytomny do ostatniej chwili i zdołałem szybko zamknąć otwarte okno z reklamą, zanim wyświetliła się właściwa treść. To także jest znak do systemu Adsense, że odwiedzający w porę się zorientował i nie jest zainteresowany stroną. Kliknięcie wprawdzie będzie zaliczone, ale prawdopodobnie ze stawką 0.

Tak też się stało w moim wypadku. Z ciekawości sprawdziłem dziś raporty skuteczności strony, na której przypadkowo wczoraj kliknąłem w reklamę. Rezultat poniżej.

System zanotował wprawdzie kliknięcie (kolumna po 257), ale ze stawką 0.  System Google Adsense potrafi odfiltrować nieprawidłowe kliknięcia po stronie wydawcy. Jako wydawcy mamy bezwzględny zakaz klikania w swoje reklamy, aczkolwiek każdemu zdarzy się czasami kliknąć przez przypadek we własne reklamy. Chciałbym tu zaakcentować słowo czasami, tj. bardzo rzadko. Praktycznie taka sytuacja nie powinna się zdarzać częściej, niż raz na pół roku. Ważne jest, aby konto wydawcy utrzymać w dobrej kondycji.

Czy są tu jakieś niejasności?
Niejednokrotnie na Forum Pomocy Adsense podkreślano sytuację, że naprawdę przypadkowe i pojedyncze kliknięcie nie stanowi problemu dla konta wydawcy. Biada jednak temu kto to będzie nadużywał i próbował wykorzystywać w niecnych celach. Tego nieuchronnie czeka blokada konta. Dla ciekawskich chciałbym przedstawić krótką informację a mianowicie, że system wykrywania nieprawidłowych kliknięć Adsense jest tajny i złożony. Bierze on pod uwagę wiele czynników, nie tylko adres ip odwiedzającego. Taki system jest w stanie odróżnić kliknięcie osoby faktycznie zainteresowanej reklamą od kliknięcia osoby zupełnie niezainteresowanej reklamą lub od kliknięcia robota. Ważne są nawet czynniki behawioralne odwiedzającego. Google Adsense bardzo poważnie dba o interesy swoich reklamodawców, ale również o interesy odwiedzających strony jak i wydawców.

Co zrobić jeśli przez przypadek kliknąłem na swoją reklamę?
W sumie jako wydawca nie musisz robić nic, o ile dobrze zrozumiałeś powyższy tekst. Ma to zastosowanie jedynie w przypadku, gdy kliknięcie było faktycznie przypadkowe i były to 1-2 kliknięcia.

Co zrobić, jeśli klikałem w reklamy specjalnie lub też ktoś celowo klikał w reklamy na mojej stronie?
W tym przypadku zgłoś problem korzystając z formularza zgłaszania nieprawidłowych kliknięć Adsense. Jeśli sam klikałeś w swoje reklamy i w porę zrozumiałeś swój błąd, być może jest jeszcze szansa dla Twojego konta. Pamiętaj, że wydawcy nie mogą klikać w swoje własne reklamy. Grożą za to najsurowsze konsekwencje. Jeśli zauważyłeś w logach odwiedzin, Analytics i raportach Adsense nieprawidłową aktywność na swoim koncie, również to zgłoś. Nie spodziewaj się odpowiedzi na wysłaną wiadomość, ale lepiej pokazać przynajmniej, że chce się być fair wobec Adsense. Gdy tego nie zrobisz a system Adsense wykryje nieprawidłowe kliki pochodzące od właściciela konta, twoja przygoda z Adsense zostanie zakończona.

Moja strona znalazła się na Wykopie i odwiedziny wzrosły mi 10-krotnie. Czy to zgłaszać?
Sytuacja ta może zdarzyć się każdemu wydawcy Adsense, który pisze ciekawe lub sensacyjne treści. W takim przypadku stronę wydawcy odwiedza kilka lub kilkaset więcej osób, wzrasta ruch na stronie, a co za tym idzie, kliknięcia i wyświetlenia reklam. Możecie być pewni, że system Adsense prawidłowo zlicza zarobki na koncie pochodzące z prawidłowych kliknięć. Więc jeśli przestrzegacie jako wydawcy zasad programu Adsense, nie powinno być z tym problemów.

Zalecenia
Stale monitoruj statystyki odwiedzin witryny i raporty Adsense aby odpowiednio wcześniej zareagować na nieprawidłowości. Pamiętaj, że wydawca Adsense musi dbać o reputację swojego konta. Dlatego m.in. nie ściągaj na swoje witryny (z reklamami Adsense) ruchu słabej jakości ani też niepotrzebnie nie rozgłaszaj swojej strony wśród znajomych. Umieszczaj reklamy tak, aby odróżniały się od innych elementów strony, także od innych reklam. Sprawdzaj implementację reklam na swojej stronie dwu lub trzykrotnie po to, aby nie występowało ryzyko nieprawidłowych kliknięć. Pamiętaj, że układ reklam Adsense nie ma wprowadzać użytkownika w błąd. I wreszcie treść. Pisz treść interesującą i ciekawą, znikąd nie skopiowaną. Przestrzeganie tych warunków otworzy Ci drogę do sukcesu, a Twoje konto będzie miało dobrą reputację.


1 komentarzy:

Opinia pisze...

Dziwne jest to, że wydawcy nie otrzymują żadnych informacji o nieprawidłowych klikach. Nie mają żadnych statystyk, żadnego odniesieni do nich w adsense. Robiąc test na reklamie nietypowej pojawia się nieprawidłowy klik - z czego reklamodawca nie otrzymuje zwrotu bo też mu znowu nie wykryło złego kliku. Google od jakiegoś czasu szarpie obydwie grupy moim zdaniem na gotówkę - nie dając prawidłowych im pokrywających się statystyk. Szczególnie szarpie na to wydawców - gdzie nawet zabiera im 50% szacowanego dochodu i zero statystyki rzekomego nieprawidłowego kliknięcia ani nawet wglądu w takie dane.

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.