niedziela, 14 kwietnia 2013

Roboty przeciążają Ci serwer ?

Co robić ? Zapraszam do lektury artykułu.
Pod koniec marca od admina dobrego i sprawdzonego hostingu dostałem list o następującej treści:

Witam
strona xxxxx.pl/ przeciaza nam serwer
glownie przez odwolania botow
 
strone zablokowalem do wyjasnienia

--
Pozdrawiam 
 
Masz Ci los, pomyślałem. Była to średnia wielkości strona, portal finansowy, który istnieje od kilku lat. W związku z dużą ilością informacji na nim oraz podstron, zawsze było przesyłanych do niego wiele żądań. Jednak ostatnimi czasy liczba tych żądań przekroczyła limit wykupionego serwera, na co zwrócił mi uwagę admin. Pora było zabrać się do pracy. Spędziłem parę godzin na obmyślaniu jak ma działać rozwiązanie które miałem wprowadzić, aby było skuteczne. Wymyśliłem taki schemat działania skryptu:
Skrypt Antibot.
Skrypt nazwałem Antibot, jego kod źródłowy udostępniam poniżej. Jest on dostępny na licencji GNU GPL v3.

Szczegóły skryptu
Skrypt Antibot jest napisany w php, języku programowania wykorzystywanym do tworzenia stron internetowych. Oznacza to, że skrypt będzie działać na stronach napisanych w języku php. Aby skrypt zaczął działać, należy na początku każdego pliku php w portalu (do którego jest bezpośredni dostęp przez przeglądarkę) wstawić następujący kod:

<?php include("antibot.php") ?>

Skrypt antibot.php oczywiście należy wgrać do głównego katalogu serwera. Dodatkowo w tym samym katalogu należy stworzyć pusty plik tekstowy antibot.txt, któremu należy nadać prawa 666.

[Aktualizacja 19 kwietnia] Wyszła nowa wersja skryptu. Poprawiłem jeden błąd który był w wersji wcześniejszej i całkowicie odblokowałem robota Google. Kto jednak chce nałożyć limit na Googlebota, musi odkomentować linijki w procedurze 2. Aktualna wersja skryptu pod powyższym linkiem.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.