niedziela, 30 czerwca 2013

Podsumowanie Semcampu z 27 czerwca 2013 r.

27 czerwca 2013 r. odbyło się kolejne spotkanie specjalistów SEO i SEM - Semcamp, na którym gościłem. Poniżej podsumowanie tego spotkania.

Pojechałem na to spotkanie, aby porozmawiać z ludźmi z branży o bieżących trendach i problemach w internecie. Jak zwykle, na plus zaskoczyłem się poziomem spotkania. Na Semcampie były poruszane następujące tematy: 
  • Mariusz Gąsiewski - strony mobilne a strony responsywne
Mariusz przedstawił statystyki potwierdzające, że z roku na rok coraz więcej wizyt na stronach pochodzi ze smartfonów i tabletów. W związku z tym webmaster powinien się postarać, aby jego strona była poprawnie wyświetlana na tych urządzeniach. Tym bardziej, że i Google zapowiada kary w tej sprawie, jeśli strona nie będzie wyświetlać się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Strona mobilna to osobna strona, musimy na niej wyeksponować kilka głównych priorytetów, które będą widziane przez odwiedzających stronę. Musi mieć też wpisany adres kanoniczny. Z kolei strona responsywna pozwala w krótkim czasie i mniejszym nakładem pracy stworzyć stronę przystosowaną do urządzeń mobilnych. Osobny arkusz stylów jest używany przez przeglądarki, jeśli szerokość okna klienta jest mniejsza niż określona. Za pomocą CSS-a możemy zmieniać lokalizację poszczególnych elementów na stronie, skalować je i ukrywać. Wybór podejścia tworzenia strony zależy od tego, jaką funkcję pełni strona. Jeśli jest to strona firmowa z ofertą, to wystarczy projektowanie responsywne. Jeśli natomiast jest to sklep czy strona, na której użytkownik wykonuje jakąś akcję, to lepiej zbudować stronę mobilną.
  • Przemysław Modrzewski - Modelowanie atrybucyjne – koniec ery szklanej kuli w marketingu?
Przemek mówił o narzędziu modelowania atrybucyjnego, które dotychczas było obecne jedynie w wersji premium Google Analytics. Jak wykorzystać to narzędzie do określenia, który kanał reklamy jest niedoszacowany finansowo, a który przeszacowany. Jak dobrać model, na podstawie którego będzie wykonane modelowanie atrybucyjne.

  • Grzegorz Mogilewski - Cienie i blaski najpopularniejszych platform społecznościowych czyli Jak efektywnie reklamować się na platformach społecznościowych.
Arcyciekawa prezentacja Grzegorza, bo przecież każdy ma dzisiaj fejsa, a firmy marketingowe chcą to wykorzystać. Grzegorz zaczął od profilu przeciętnego facebookowicza, czyli ekstrawertycznego narcyza. Wchodząc na Google chcemy rozwiązać swoje problemy. Wchodząc na Facebooka chcemy uciec od swoich problemów, dlatego pełno tam m.in. obrazków typu wiocha.pl. Odmienne jest też podejście facebooka do firm. Nieżyjący już Dutcher mówił, że
celem każdej firmy jest pozyskanie i utrzymanie klienta.

 Zuckerberg mówi, że celem każdej firmy jest nieustanny kontakt z klientem, co prowadzącemu, mnie i wielu innym uczestnikom Semcampu wydało się bzdurą. Dlatego facebook nie dla wszystkich firm jest dobrym medium marketingowym. Warto się nad tym zastanowić, bo jeśli przykładowo 1000 osób polubi profil BMW to raczej tylko i wyłącznie po to by się lansować (by znajomi widzieli, że ja lubię BMW), a nie po to, by kupić BMW. Bo powiązanie z marką zwykle nie przekłada się na sprzedaż.

  • Piotr Rudnicki - Remarketing od podszewki do surdutu – rozwiązania skrojone na miarę.
Piotr mówił, że spory procent klientów sklepów internetowych porzuca koszyk przed dokonaniem zakupu. Dlatego warto stworzyć listę remarketingową takich klientów i odpowiednio serwować im reklamy, czy to na Youtube, czy displayowe. Takiego klienta trzeba zachęcić do ponownego odwiedzenia sklepu, czy to oferując mu darmową wysyłkę, czy rabat 10, 20, 30 %. Warto zastanowić się, dlaczego i w jakim miejscu klient opuszcza sklep. Do tego celu można wykorzystać diagram przepływu w Analyticsie i ścieżki wielokanałowe. Analizując to można wyciągnąć wnioski, które w połączeniu w remarketingiem dadzą efekt sprzedażowy.

  • Maciej Ołpiński - Remix lubi się powtarzać. Kreatywna wtórność w reklamie video online.
Maciej mówił o usługach Big Data, którymi jest zafascynowany i które wg niego za niedługi czas podbiją rynek. Co dają usługi Big Data w reklamie Video? Najlepszy jest przykład. Urząd Miejski w Białymstoku zlecił firmie Papaya Films wyprodukowanie dwóch filmów wideo o łącznym czasie trwania mniejszym od 1 minuty. UM Białystok zapłaci za te dwa filmy 120 tys. zł z publicznych pieniędzy. Tymczasem Maciej przedstawił koncepcję big data, gdzie złożył w portalu ze zleceniami zadanie na stworzenie krótkiego filmiku i zaoferował wykonawcy za to dzieło $10. Po 2 dniach filmik był gotowy, przez ten czas Maciej korespondował z twórcą i wysyłał mu scenariusze i poprawki do filmu. Wliczając czas Macieja, 3-min filmik kosztował 65 zł, w porównaniu do 120 tys. zł UM Białegostoku. Koszt filmu Macieja był prawie 2000 razy mniejszy niż koszt filmu zleconego profesjonalnej agencji, z uruchomieniem procedury przetargowej, statystów, oświetlenia, makijażystów. Maciej pokazał swój filmik. Naprawdę ładnie i ciekawie wykonany.

  • Cezary Glijer - Ekspertów czas – Google Authorship
Cezary omawiał mikroformat Google Authorship, zarówno pod względem korzyści z jego zaimplementowania, jak i aspekty techniczne.

Semcamp zmotywował mnie do jeszcze większej pracy nad swoimi stronami, czego i Wam życzę. Do zobaczenia na następnym Semcampie w Warszawie na Uczelni Łazarskiego. Serdecznie zachęcam do uczestnictwa w następnych Semcampach. Wkrótce prezentacje z Semcampu i zdjęcia.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz