poniedziałek, 28 października 2013

Narzędzia SEO: Analiza Linków

W tym wpisie napiszę o narzędziu Cognitive SEO.
Każdy pozycjoner musi mierzyć efekty swojej pracy. Ma to dwojakie znaczenie. Po pierwsze pozycjoner widzi efekty swojej pracy, może w miarę szybko wyłapać nieprawidłowości i zareagować. Po drugie pozycjoner musi przecież wysyłać raporty do klienta, bo zależy mu na pieniądzach. Do klienta nie wystarczy już wysłać tabelki z pozycjami poszczególnych słów kluczowych. Klienci SEO coraz bardziej świadomi są działań mających na celu wypozycjonowanie strony internetowej. Potencjalny klient SEO wie, że pozycjonowanie jest tańsze niż linki sponsorowane czyli Adwordsy, dlatego warto się wypozycjonować. Ale nie wszyscy klienci SEO wiedzą, że równie ważna co pozycje w topach jest jakość pozycjonowania. Pod pojęciem jakości działań SEO mam na myśli trwałość efektu na różne czynniki, głównie czas. Mogą to być kolejne update algorytmu Google, pojawienie się i znikanie linków, konkurencję w branży, depozycjonowanie itp. Ogółem mówiąc, klientowi SEO powinno zależeć, aby wypozycjonowane frazy długo utrzymywały się w topach. Jednak dobra jakość wiąże się z kosztami, dlatego nie licz na długotrwałe efekty jeśli wykupisz pozycjonowanie na Allegro za 100 zł rocznie czy kupon na zakupach grupowych za 50 zł, w ramach którego masz zapewnione wejście 3 średniotrudnych fraz do Top 5. Podkreślę jeszcze raz. W wyszukiwarce Google nikt nie może nic zagwarantować, gdyż nie ma układów z Google. Nikt też nie jest na tyle mocny, że może powiedzieć zna na wylot sposób rankowania przez Google i może wypozycjonować dowolną stronę na dowolną frazę do top10. Nic z tych rzeczy. Jeśli ktoś twierdzi inaczej, to opowiada bzdury i nie należy z nim zawierać interesów.
Wracając do tematu. Używałem przez 2 miesiące narzędzia Cognitive SEO. Jest to narzędzie badające backlinki prowadzące do dowolnej strony, umożliwiające także porównanie strony x ze stroną y. Narzędzie to jest płatne i podstawowa wersja tego narzędzia kosztuje $99 miesięcznie (bez podatku). Wersja podstawowa narzędzia pozwoli Wam przeanalizować 25 stron na miesiąc. Jeśli chcecie analizować więcej stron miesięcznie, to musicie wykupić wersję zaawansowaną tego narzędzia za jeszcze większą cenę. Nie moim zadaniem jest oceniać czy cena jest duża czy mała, więc pozostawię to Wam. Narzędzie można przetestować przez miesiąc za darmo pod warunkiem, że 1) podacie dane swojej karty kredytowej, 2) zamkniecie konto maksymalnie dzień przez upływem okresu testowego.

Co daje nam Cognitive SEO?
Narzędzie w prosty i przystępny sposób pokazuje ilość i jakość linków prowadzących do naszej strony, najczęściej linkowane strony, anchory, rozkład IP i domen linkujących, rodzaj stron na których znajdują się linki do naszej strony, jaka część linków jest już wygasła a jaka ciągle aktywna. To co moim zdaniem jest najbardziej przydatne to wykres pojawiania się linków, czyli ile w danym czasie istniało linków prowadzących do strony. Daje to pewny obraz o działaniach SEO prowadzonych dla pozycjonowanej strony.



2 komentarzy:

Sebastian pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Sebastian pisze...

Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest użycie SEO Odkurzacza - który już teraz bije na głowę moim zdaniem popularnego (ale bardzo drogiego) LinkDetox'a...

Prześlij komentarz