wtorek, 15 listopada 2016

Fotografia produktowa 360°

Dzisiaj zachęcam Was do zapoznania się z fotografią produktową i do obejrzenia galerii zdjęć.
Fotografia produktowa określa specjalny sposób robienia zdjęć produktów tak, aby wyglądały profesjonalnie i przedstawiały produkt z uwzględnieniem wszystkich jego zalet. Czyli takie zdjęcie musi przedstawiać przedmiot w całej okazałości, musi być zrobione zgodnie ze sztuką fotograficzną i ma być interesujące dla końcowego użytkownika.

Słownictwo, gdzie się wykorzystuje, kto jest odbiorcą fotografii produktowej i jaki jest jej cel?
Zdjęcie produktu w branży nazywa się packshotem. Packshoty wykorzystuje się na stronach internetowych, w szczególności w ecommerce oraz na ulotkach i folderach. Użytkownikiem który ogląda takie zdjęcia produktowe jest najczęściej klient sklepu internetowego lub ogólnie konsument.
Jako cel wykorzystania fotografii produktowej mógłbym powiedzieć że jest to przekonanie użytkownika do kupna lub zainteresowania produktem. Jako dystrybutor produktów staram się dostarczyć moim klientom dobre zdjęcia produktów, aby Ci ode mnie kupowali i byli przekonani, że kupują produkt taki jak na zdjęciach.

Fotografia produktowa sięga trochę głębiej w swoim założeniu, gdyż próbuje niejako "teleportować produkt" ze sklepu internetowego bezpośrednio do użytkownika. Wszystko po to, aby użytkownik - potencjalny kupujący, mógł go doświadczyć tu i teraz! Żeby użytkownik widział wszystkie cechy obiektu pożądania, żeby się przekonał że jest doskonały, piękny, kolorowy i chciał go kupić.

Jakie są rodzaje fotografii produktowej?
Najbardziej podstawowe to packshoty 2D, zdjęcia 2D lub zdjęcia statyczne. Podstawowe nie znaczy ubogie, gdyż przedstawiają one produkt w dobrym oświetleniu, są dobrze wykadrowane, produkt wypełnia prawie cały obrazek, obraz jest ostry, głębia kolorów i kontrast są odpowiednie.






Drugim rodzajem packshotów są zdjęcia 360 stopni lub zdjęcia obrotowe. Pozwalają one na obejrzenie produktu ze wszystkich stron jakby obchodząc go dookoła. Zdjęcia 360 stopni wykonuje się trochę inaczej niż packshoty 2D, potrzebny jest dodatkowy sprzęt lub oprogramowanie do tworzenia prezentacji 360 °. Zdjęcia obrotowe 360° są bardziej interesujące dla użytkownika, ponieważ pozwalają one na interakcję z produktem, obracanie go wokół osi i  przez to dostrzeżenie wszystkich detali. Dają one pełniejszy obraz produktu i zaleca się je wykonywać przy droższych przedmiotach, bardziej ekskluzywnych. W związku z tym że możliwa jest interakcja z użytkownikiem, zdjęcie 360 można przybliżać i oddalać, wprawić w ruch wokół osi.












Ostatnim typem są zdjęcia 3D. Tu mamy możliwość obracania i przybliżania produktu w wielu płaszczyznach, co pozwala użytkownikowi na zobaczenie produktu ze wszystkich stron. Jest to jednocześnie najbardziej angażująca forma prezentacji produktu dla odbiorcy końcowego.

A Wy co sądzicie o fotografii produktowej? Czy chcielibyście widzieć takie zdjęcia w sklepach internetowych? Zostaw swój komentarz.

1 komentarzy:

Wojciech Kuś pisze...

Ja lubię takie zdjęcia. Wyraźnie widać na nich kupowany przez nas produkt. Jest to bardzo fajna sprawa. Cieszę się, że tego typu zdjęcia pojawiają się na coraz większej liczbie aukcji.

Prześlij komentarz