niedziela, 3 lipca 2011

Adsense - Google AdChoices w Polsce

Chciałbym krótko podsumować na czym polegała zmiana z etykietami Adsense, która została wprowadzona w polskim programie Adsense około miesiąc temu.
Wspomniane zmiany były zapowiadane już w marcu na anglojęzycznym blogu Google Adsense z tym, że przez pierwsze dwa miesiące objęły jedynie strony anglojęzyczne.Oto wprowadzone zmiany:
  1. ikonka i w rogu reklamy
  2. napis Google Adchoices jako etykieta

Pierwsza zmiana jest widoczna gołym okiem na wszystkich reklamach Adsense, które są wstawione na polskie strony.
Literka i w okręgu jest obszarem, który po najechaniu myszą rozwija się i wygląda wtedy tak:
Wcześniej wyglądało to tak, że napis Reklamy Google był na stałe rozwinięty.Dzięki wprowadzonej zmianie, reklama klientów pojawia się na większym obszarze, a przycisk (i) jest dalej dobrze widoczny.

  
tak było przed wprowadzeniem zmiany 


 Druga zmiana polega na tym, że napis Reklamy Google będzie zamieniony na etykietę Google AdChoices.Jak tłumaczy Katrina Kurnit  z zespołu Inside Adsense, do czasu aż wszystkie witryny w danej wersji językowej nie wejdą do programu samoregulacji, do tego czasu pojawiać się będzie napis Reklamy Google.Tak więc ta zmiana będzie wprowadzana stopniowo na wszystkie strony.W obecnej chwili na polskich stronach możemy zauważyć, napis Google AdChoices, aczkolwiek dużo częściej można spotkać napis Reklamy Google.Napis AdChoices pełni taką samą rolę jak napis Reklamy Google, czyli po kliknięciu zostaniemy przekierowani na stronę z ogólnymi informacjami o programie Adsense, a także możemy zgłosić problem ze stroną czy reklamą Adsense.

Warto dodać, że wspomniane zmiany nie dotyczą jednostek linków.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz