środa, 7 listopada 2012

Do czego służą kanały w Google Adsense

Z tego mini-wpisu dowiesz się, jak używać kanałów w Google Adsense.
Rafał Lysik
Kanały Google Adsense służą do badania efektywności i skuteczności reklam. W najprostszym przypadku powinieneś ich używać jeśli chcesz się dowiedzieć, która Twoja reklama najwięcej zarabia.

Rodzaje kanałów Google Adsense
Mamy dwa rodzaje kanałów Google Adsense: kanały niestandardowe i kanały url. Na każdym koncie Adsense można dodać do 500 kanałów niestandardowych i 500 kanałów url. To stwarza duże możliwości nawet dla dużych serwisów internetowych.

Wskazówka: kanały znajdziesz w panelu Adsense w górnym menu Moje reklamy.
Kanały niestandardowe mogą śledzić kliknięcia i wyświetlenia w jedną lub więcej reklam. I chodzi tu zarówno o jednostki reklamowe jak i jednostki linków. Najlepiej jednak podpinać jeden kanał niestandardowy do każdej jednostki Adsense. Załóżmy, że na stronie mamy dwie reklamy: na górze pod nagłówkiem i na dole. Tworząc jeden kanał niestandardowy o nazwie np. mojastrona.pl i podłączając do niego obie jednostki reklamowe (na górze i dole strony) uzyskamy wyniki dotyczące skuteczności i efektywności obu reklam. W ten sposób nie sposób wywnioskować, czy reklama na dole czy na górze strony jest lepiej klikalna. Lepszym rozwiązaniem jest stworzenie dwóch osobnych kanałów niestandardowych nazwanych przykładowo mojastrona.pl - pod nagłówkiem oraz mojastrona.pl - stopka.
Do pierwszego kanału będzie podłączona jednostka reklamowa na górze strony, a do drugiego jednostka reklamowa na dole strony. W ten sposób uzyskamy oddzielne statystyki nt. skuteczności reklamy na górze i na dole strony.

Kanały url służą badaniu skuteczności reklam umieszczonych na konkretnych stronach. Mało nas interesuje więc która reklama na danej stronie ma większą skuteczność, ale interesuje nas która strona z całego serwisu odznacza się największą efektywnością jeżeli chodzi o generowanie przychodu z reklam. Kanały url można z powodzeniem wykorzystać, gdy posiadamy kilka różnych serwisów internetowych i chcemy dowiedzieć się, który z nich generuje największe zyski. Tworząc kanał url musimy podać stronę, której statystyki reklam chcemy wyświetlić. Możliwe jest tu wpisywanie adresów stron na kilka sposobów:

mojastrona.pl - śledzi skuteczność reklam w obrębie całego serwisu, a więc wszystkich podstron i subdomen, na których są reklamy Adsense z Twoim identyfikatorem,

zdrowie.mojastrona.pl - śledzi skuteczność reklam w obrębie całej subdomeny zdrowie.mojastrona.pl , nie śledzi skuteczności reklam umieszczonych na domenie głównej,

mojastrona.pl/blog - śledzi skuteczność reklam tylko w obrębie folderu blog,

mojastrona.pl/zarabianie-w-internecie.html  - śledzi skuteczność wyświetleń reklamy tylko na podstronie zarabianie-w-internecie.html

Jedna uwaga odnośnie kanałów url. Nie śledzą one kliknięć w jednostki linków na stronie.

Wykorzystujcie kanały aby przekonać się, które reklamy spisują się wyśmienicie, a które należy poprawić. Mając na myśli poprawę chodzi mi np. o zmianę formatu reklamy, jej typu, kolorystyki, umiejscowienia w serwisie. Kanały które raportują niską skuteczność reklam powinny być dla Was sygnałem, że należy coś poprawić w Waszym serwisie. Kanały to podstawowe źródło informacji optymalizatora reklam Adsense. Chciałem Was gorąco zachęcić do tworzenia kanałów i wykorzystywania informacji w nich zawartych. Znane są przypadki serwisów, które przez właściwą optymalizację reklam zwiększyły przychody z reklam o 200%. Stworzenie kanału zajmuje tylko chwilę, a dostarczane informacje mogą mieć dużą wartość. Wysokich zarobków!
Poczytaj także: czy warto przekształcać kanały niestandardowe w miejsca docelowe?

0 komentarzy:

Prześlij komentarz