niedziela, 26 lutego 2012

Adsense: Czy warto tworzyć miejsca docelowe?

Google zaleca wydawcom programu Adsense tworzenie miejsc docelowych.Jakie to niesie skutki, w artykule.

Google Adsense to system reklamy kontekstowej, a więc oparty o treść danej witryny.Oznacza to, że na witrynie z motorami będą pojawiać się reklamy motoryzacyjne, a na portalu bankowym będą się pojawiać reklamy produktów finansowych.Od niedawca Adsense umożliwia wyświetlanie reklam w oparciu o zainteresowania odwiedzających.Opcja ta jest domyślnie włączona w nowych kontach Adsense.Jak to działa, opiszę na krótkim przykładzie.Wreszcie Adsense umożliwia wydawcom tworzenie miejsc docelowych, które są widoczne dla reklamodawcy w panelu Adwords.

Przykład wyświetlania reklamy opartej na zainteresowaniach
Użytkownik szuka w wyszukiwarce Google repertuaru kin w swojej okolicy.Potem ten sam użytkownik szuka słownika angielsko-polskiego.Na końcu użytkownik wchodzi na forum o grze Minecraft.Jest to witryna zawierająca reklamy Adsense.I teraz pytanie: jakie reklamy wyświetlą się odwiedzającemu?

Wszystko zależy od tego, czy wydawca Adsense (właściciel forum) miał włączone reklamy oparte na zainteresowaniach.W przypadku, gdyby wydawca nie miał właczonych reklam opartych na zainteresowaniach, odwiedzający na forum zobaczyłby pewnie reklamy innych gier przeglądarkowych lub flash.Jeśli natomiast wydawca Adsense ma włączone reklamy oparte na zainteresowaniach, to odwiedzającemu mogą się wyświetlić reklamy tłumaczy elektronicznych, reklamy filmowe oraz reklamy o grach.

Porada: warto włączyć reklamy oparte o zainteresowania.Powoduje to, że więcej reklam bierze udział w aukcji reklam, a w perspektywie długofalowej oznacza to wyższe zyski dla wydawcy Adsense.

Kierowanie na miejsca docelowe w Google Adsense
Każdy wydawca wie, że do każdej stworzonej jednostki reklamowej może przypisać kanał niestandardowy.Kanał niestandardowy pozwala na łatwe śledzenie skuteczności danej jednostki reklamy, mówiąc krótko można sprawdzić ile zarabia dana jednostka.Aby w perspektywie długofalowej zarobki wydawcy były jak największe, powinien on dopuścić maksymalną liczbę reklam do aukcji.To powoduje, że wiele reklam walczy o miejsce na stronie wydawcy, a zwycięzca aukcji oferuje wydawcy największą stawkę za klik.

Duże marki reklamowe zwiększają swoje budżety reklamowe w okresach, gdy panuje szaleństwo zakupowe, ogólnie gdy jest dobra koniunktura w handlu.Takim okresem są m.in. Święta Bożego Narodzenia i Święta Wielkanocne.Dlatego warto uszczknąć kawałek tego tortu dla siebie - wydawcy reklam.Wydawca Adsense musi wpierw przekształcić kanał niestandardowy w miejsce docelowe reklam.W panelu Adsense wystarczy edytować dowolny kanał niestandardowy i zaznaczyć


Należy również stworzonemu miejscu docelowemu nadać nazwę dobrze opisującą portal, jego branżę, np. Portal finansowy - www.kkk4.pl
W opisie należy podać miejsce umiejscowienia reklamy oraz opcjonalnie rozmiar, np. reklama pod logo, reklama pod menu z lewej 120x240.Reklamodawcy widzą wszystkie potrzebne informacje, takie jak możliwe typy reklamy oraz szacunkową liczbę wyświetleń reklamy.

Z punktu widzenia Adsense, jeśli reklamodawca Adwords skieruje swoją reklamę na miejsce docelowe to znaczy, że jest on bardzo zainteresowany wyświetlaniem reklam w tej witrynie.Oznacza to także, że jest gotów zapłacić odpowiednią stawkę, aby tylko jego reklama się wyświetlała.Stawka ta często jest wyższa od stawek reklam dopasowanych kontekstowo, a nawet od stawek reklam opartych na zaintersowaniach.To oznacza w dłuższej perspektywie lepsze zarobki dla wydawcy Adsense.

Warto właczyć kierowanie na miejsca docelowe już dziś, gdyż reklamodawcy odpowiednio wcześniej przygotowują swoje kampanie.Warto również dodać witrynę do narzędzia Adplaner, aby reklamodawcy mogli lepiej ją znaleźć.

Porada: aby sprawdzić czy masz już reklamy kierowane na miejsca docelowe, wejdź do menu Raporty skuteczności->Typy kierowania w panelu Adsense.Możesz tam dodatkowo sprawdzić średnie stawki reklam w poszczególnym typie kierowania.


Wysokich zarobków z Adsense!

0 komentarzy:

Prześlij komentarz