niedziela, 18 listopada 2012

Linki czy kontent: co ważniejsze?

Wśród pozycjonerów od dawna toczyła się dyskusja, co jest ważniejsze dla procesu pozycjonowania. W artykule stanowisko Google w tej sprawie.

W naszym kursie pozycjonowania odnieśliśmy się już do tematu Jak Google postrzega linki. Czy Google aby na pewno ma ten sam punkt widzenia na linki, jak opisany w artykule? Czytajcie dalej, dostaniecie odpowiedź z pewnego źródła, bo od szefa komórki Google zajmującej się algorytmem wyników wyszukiwania, Matta Cuttsa. Osoby znająca angielski mogą obejrzeć video. Jeśli nie znacie to nic nie szkodzi, czytajcie dalej.


Matt Cutts jako osoba wypowiadająca się publicznie o wyszukiwarce Google, chętnie odpowiada na pytania webmasterów. W czasie jednej z sesji pytań-odpowiedzi padło ciekawe pytanie od Jeffa z Nowego Jorku. Poniżej transkrypcja z moimi komentarzami.
Pytanie: Algorytm Google ewoluuje, czy zatem lepiej jest mieć wyjątkowo wartościowe linki (przychodzące) i mizerną treść (na stronie), czy raczej wyjątkowo dobrą treść i mierne linki? Czy nowe strony mogą przewyższać w rankingu strony o ustalonej pozycji?
Matt Cutts: Google zawsze mówiło o równowadze między autorytetem stron a aktualnością. Jeśli ktoś wpisuje viagra w Google, które to słowo jest jednym z najbardziej spamowych słów na świecie, chce dostać w wyniku coś o viagrze, nie chce dostać czegoś co ma duży autorytet, jak Newsweek lub Times, gdzie w artykule jest wzmianka o viagrze, gdzie gazeta napisała zdanie "to jest coś jak viagra ...", wiesz, jakieś wystąpienie frazy w tekście. Więc chcesz dostać coś z autorytetem, chcesz stron które są godne zaufania, które cieszą się poważaniem, ale także chcesz aktualności tematu. Nie chcesz czegoś, co nie jest na czasie lub jest nieaktualne. Chcesz żeby to było to , co wpisuje użytkownik (czyli treść relewatna do zapytania). Próbujemy znaleźć dobry kompromis między tym. Chciałbym spróbować powiedzieć: szukaj dobrze dopracowanej strony, świetna treść musi być fundamentem każdej dobrej strony ponieważ słaba treść raczej nie przyciągnie wyjątkowo dobrych linków sama z siebie i jeśli próbujesz pozyskać dobre linki do naprawdę śmieciowej treści to pchasz się na wzgórze i trudno będzie Ci dostać takie linki, masz zamiar zrobić coś, co my uważamy za złe w internecie, jak np. płacenie za nie. Tak więc, lepiej jest mieć świetną treść gdzie dostajesz te linki naturalnie i wtedy masz obie te rzeczy. Wiesz, masz bardzo dobrą treść i świetne linki. Tak więc, wiesz, próbujesz mieć coś co jest naprawdę mało interesujące i próbujesz to jedynie pchać w górę i pchać (w wynikach wyszukiwania) i wkurzać ludzi i wysyłać maile ze spamem i prosić o linki i tego rodzaju rzeczy. Więc, chcesz mieć dobrze dopracowaną stronę i jedną z najlepszych dróg do zrobienia tego jest mieć fantastyczną, interesującą, użyteczną treść, świetne zasoby, bardzo dobre informacje i to wówczas naturalnie przyciągnie linki.  Potem wyszukiwarki chcą odzwierciedlić fakt, że Internet myśli, że jesteś interesujący lub ważny lub pomocny.

Od redakcji: tekst ten doskonale oddaje ideę pozycjonowania w dzisiejszych czasach. Osoby uważnie czytające lub słuchające odnajdą na pewno ukryty przekaz ;)

1 komentarzy:

Dominika Starańska pisze...

Ciekawy artykuł. Pozdrawiam.

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.