Ostatnio coraz więcej użytkowników ma z tym problemy, dlatego postanowiłem szerzej opisać ten przypadek.
Rafał Lysik
Codziennie do programu Adsense dołączają nowi użytkownicy. W Polsce rzesza wydawców Adsense liczy kilkadziesiąt tysięcy użytkowników, a jak można przypuszczać, taka grupa ludzi wymaga zasobów pomocy technicznej. Polski zespół Adsense robi wszystko co w jego mocy, aby rozwiązywać problemy polskich wydawców. Przypomnijmy na początku, jakie formy wsparcia są dostępne dla użytkowników Google Adsense. Po pierwsze jest to centrum pomocy Adsense. Są tam opisane ważniejsze kwestie związane z programem Google Adsense, w polskim języku. Jeśli problemu którego rozwiązania poszukujecie nie ma opisanego na stronach pomocy Adsense, to zawsze możecie zadać pytanie na oficjalnym forum pomocy Google Adsense. Odpowiadają tam doświadczeni użytkownicy programu a także pracownicy działu Adsense, dlatego możecie liczyć na szybką i fachową pomoc. Od kilku miesięcy wydawcy Adsense których zarobki tygodniowe wynoszą co najmniej równowartość $25 przez okres ostatnich 4 tygodni, mogą zadać pytanie dotyczące programu Adsense poprzez e-mail. Poza tym pomocy dostarczają formularze rozwiązywania problemów, które zawierają schematy typowych kwestii i ich rozwiązywania. Użytecznych informacji dostarcza blog Inside Adsense, który pozwoli Wam być na bieżąco z nowinkami dot. programu Adsense. Początkującym wydawcom zalecamy przejście Akademii programu Adsense oraz zapoznanie się z zasadami programu Adsense.
Wracając do tematu, prawie dziennie spotykam się z przypadkiem, gdy osoba która chce się zarejestrować do programu Adsense podała przez przypadek zły adres strony (np. literówka) lub też podała adres strony, która potem została usunięta. Jak wiadomo, użytkownik Adsense musi przejść dwa etapy weryfikacji konta, aby stać się pełnoprawnym wydawcą. Drugi etap polega m.in. na wklejeniu kodu reklam Adsense na witrynę podaną we wniosku rejestracyjnym Adsense. Ale jeśli adres naszej strony podaliśmy źle, to drugi etap weryfikacji nigdy nie zostanie zakończony, co może być trochę frustrujące. Dodam, że taki użytkownik programu Adsense jeśli zaloguje się na stronę www.adsense.com, to nie ma możliwości poprawy podanego błędnie adresu swojej witryny. Jak więc poradzić sobie z takimi przypadkami?
Na przestrzeni miesięcy wspólnie z obsługą Adsense wypracowaliśmy kilka schematów postępowan, które pozwolą zniwelować ten problem. Sytuacja pierwsza to przypadek, gdy chcesz zmienić adres swojej witryny w aplikacji Adsense, a niespecjalnie chcesz rozwiązać ten problem na własną rękę, mozolnie poszukując rozwiązania. Takim osobom radzimy, aby opisały swój problem w tym wątku. Powinny one napisać posta logując się na konto używane do logowania w Adsense, dodatkowo wpisując adres starej strony (niepoprawny) oraz poprawny adres witryny. Przypadki opisane w tym wątku są przeglądane ręcznie, w przeciągu niedługiego czasu powinniście tam również dostać odpowiedź, czy problem został rozwiązany.
Drugi sposób na poradzenie sobie z tym problemem jest trochę bardziej skomplikowany, ale można go w całości wykonać samemu. Jeśli posiadamy co najmniej dwa konta Google, to support Adsense radzi, aby złożyć ponowny wniosek do programu Adsense logując się na stronie na drugie konto Google, dotychczas nie powiązane z aplikacją Adsense. We wniosku rejestracyjnym powinniśmy już podać poprawny adres swojej witryny. Ostatni krok to wejście w ustawienia swojego konta Adsense i dodanie drugiego użytkownika konta Adsense na prawach administratora. Podając nowego użytkownika konta Adsense musimy pamiętać o tym, aby wpisać adres e-mail konta powiązanego z odrzuconą aplikacją czyli tam, gdzie podaliśmy niepoprawny adres swojej witryny. Obsługa Adsense podczas zatwierdzania konta będzie widzieć powiązanie, dlatego ten sposób wymaga z Waszej strony więcej fatygi, ale szybciej uzyskacie rozwiązanie.
Zapraszam do zadawania pytań i komentowania.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.