Zalety asynchronicznego kodu reklamy
Niewątpliwie kod asynchroniczny posiada dużo zalet w stosunku do kodu synchronicznego. To m.in. dlatego Google wprowadziło ponad rok temu asynchroniczny kod przycisku G+. Jakie są więc zalety kodu asynchronicznego?
Aby odpowiedzieć na to pytanie, trzeba zrozumieć, jak jest renderowana strona internetowa na urządzeniach klientów. Jeśli wpisujemy adres strony np. www.strona.pl do okna przeglądarki, to tym sposobem przesyłamy do serwera hostującego www.strona.pl żądanie przesłania strony. A jak wiadomo, często strony oprócz właściwej treści zawierają różnego rodzaju dodatki, liczniki, czy właśnie reklamy. Krótko mówiąc elementy serwowane z innych serwerów. Dlatego żądanie przesłania pojedynczej strony może przerodzić się w wiele żądań, a strona będzie załadowana do końca na urządzeniu użytkownika dopiero, jak wszystkie żądania zostaną przesłane. Tak więc nasze żądania są kolejkowane i w zależności od tego jaką mają kolejność w kodzie strony, to zostaną zrenderowane prędzej czy później. Nietrudno sobie wyobrazić sytuację, gdy nasza strona przesyła żądanie przesłania np. stanu darmowego licznika odwiedzin, a strona tego usługodawcy akurat jest niedostępna lub wolno chodzi. Wtedy zachodzi sytuacja, że nie wyświetla się nam żądana strona lub wyświetla się częściowo, gdyż przeglądarka dalej oczekuje na przesłanie pozostałych elementów strony. Na pewno takie zachowania wpływają negatywnie na user experience użytkownika odwiedzającego stronę co w ostateczności może skutkować tym, że taki użytkownik opuści naszą stronę, nie czekając aż załaduje się ona do końca. Rozwiązaniem tego jest właśnie asynchroniczny kod. Kod asynchroniczny pozwala wyświetlić użytkownikowi stronę nie czekając, aż załadują się na niej wszystkie elementy. Obecnie kod asynchroniczny Adsense jest w wersji beta.
Kod asynchroniczny Adsense ma postać:
<script async src="http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/js/adsbygoogle.js"></script>
<ins class="adsbygoogle"
style="display:inline-block;width:300px;height:250px"
data-ad-client="ca-pub-xxxxxxxxxxxxxxxx"
data-ad-slot="6440411535"></ins>
<script>
(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});
</script>
Zalecenia Adsense
Jeśli na Twojej stronie jest kilka jednostek reklam, zalecane jest, aby wszystkie posiadała albo stary albo nowy (asynchroniczny) kod Adsense. Jeśli miałeś wcześniej na stronie dwie jednostki reklamy (kod synchroniczny) i dodajesz właśnie trzecią jednostkę reklamy, to sugestia jest taka, żebyś trzecią jednostkę reklamy wstawił z kodem asynchronicznym i zmienił kod dwu pozostałych reklam na asynchroniczny. Tylko w takim układzie pozwoli to na zmniejszenie czasu ładowania się strony.
Jak widać z powyższego przykładowego kodu asynchronicznego, nie ma w nim określonego rozmiaru jednostki reklamowej. Rozmiar ten wydawca może określić za pomocą kodu stylu CSS, lub też nie musi go określać. W tym drugim przypadku, rozmiar reklamy będzie określany dynamicznie. Pamiętaj, aby ustawiać jedynie taki rozmiar reklam Adsense, który jest obsługiwany.
W tej chwili kod asynchroniczny nie obsługuje jednostek linków.
2 komentarzy:
Sprawdziłam aktualnie kilka wtyczek do wordpressa i nie wklejają kodu asynchronicznego. Najlepiej wklejać kod przed edytor ręcznie powyżej <head wtedy działa.
Sprawdziłam aktualnie kilka wtyczek do wordpressa i nie wklejają kodu asynchronicznego. Najlepiej wklejać kod przed edytor ręcznie powyżej <head wtedy działa.
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.