poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Rzetelna recenzja smartfona Huawei Y635

Witam. Na wstępie pragnę powiedzieć że niniejsza recenzja słuchawki jest całkowicie rzetelna i oddaje mój pogląd na ten telefon. Nie dostałem go w prezencie od producenta ale sam go świadomie wybrałem i zapłaciłem za niego.
Telefon kupiłem w listopadzie 2015 r. Jego premiera była w marcu 2015 r. Jako że jest to mój pierwszy smartfon (jestem zwolennikiem starej Nokii ;-), to miałem pewne oczekiwania i wymagania od niego. Dlatego na początku starannie przewertowałem internet w znalezieniu odpowiedniego dla mnie smartfonu-niskobudżetowca, ale z dobry stosunkiem parametrów i możliwości do ceny. Telefon kupiłem w ofercie Plush mix za 30 zł miesięcznie na 3 lata, a za sam telefon zapłaciłem jednorazowo 13 zł (w tym 10 zł za kartę sim). Wartość rynkowa telefonu to 440 zł. Do tego dostałem bez dodatkowej dopłaty powerbank o pojemności 3000 mAh.Co zatem ten telefon w sobie ma, jakie zauważyłem wady i zalety i czy go polecam? Zapraszam do lektury.

Telefon jest czterozakresowy w standardzie GSM oraz trzyzakresowy w standardzie UMTS (Ameryka). Ponadto obsługuje transmisję danych LTE.Za tą cenę to plus. Urządzenie waży 178 g, trochę przyciężki jak niektórzy sądzą, ale zapewniam że jest ok i ręka Wam nie odpadnie ;) Telefon posiada wyświetlacz 5-calowy IPS o rozdzielczości 480x854 pikseli. Zapewniam że zdjęcia dobrej jakości można pooglądać na wyświetlaczu i żadne kwadraciki (piksele) się nie pojawiają, rozdzielczość jest wystarczająca. Poza tym IPS dobrze odwzorowuje barwy. Telefon posiada Android 4.4 na pokładzie. Ma wbudowaną pamięć RAM 1 GB oraz 8 GB pamięci ROM, z czego do użytku użytkownika jest 4 GB. Można natomiast włożyć w slot kartę pamięci microSD 32 GB i problem znika tanim kosztem. Telefon posiada 4-rdzeniowy procesor taktowany zegarem 1,2 GHz. To potężna moc obliczeniowa, na co dzień telefon się nie zacina. 1 GB pamięci dla niektórych to nie dużo, ale jak się nie ma wiele programów jednocześnie otwartych i używa się jakiegoś Android assistanta do zamykania niepotrzebnych procesów i zwalniania pamięci, to jest to aż za nadto. Jak mam otwarte 3 programy (Maildroid, Facebook, czytnik pdfów), to telefon posiada jeszcze ok. 200-300 MB wolnej pamięci RAM. Ważna rzecz to akumulator. W tym modelu jest to litowo-polimerowy akumulator o pojemności 2000 mAh. Co ważne, telefon można otworzyć i wymienić baterię. Przy używaniu telefonu głównie do telefonowania i sprawdzania maili (tak przez godzinkę dziennie), muszę go ładować co 4 dni. Gdy używam go intensywnie przez 3 godziny dziennie (facebook, radio internetowe, strony internetowe, organizer, nawigacja samochodowa), to muszę go ładować co 2 dni. Należy zaznaczyć, że telefon posiada tryb Ultra battery, gdzie służy właściwie tylko do dzwonienia i sms-owania, ale za to zużycie baterii spada nawet o 80%.
Jak wspomniałem, telefon posiada funkcję nawigacji, a to za sprawą obsługi systemu GPS i Glonass. Smartfon ten odda więc Wam nieocenione zasługi podczas podróży w nieznane. Polecam zainstalowanie ze sklepu Google Play darmowej aplikacji MapFactor Navigator z mapami całej Europy wedle projektu OpenStreetMap. Po polskich drogach nigdy mnie nie zawiodła. Poza tym można uruchomić gotową aplikację mapy Google z tym, że ta z kolei wymaga łączności z internetem.
Telefon posiada dwa aparaty. Tylny o rozdzielczości 5 MPix oraz przedni o rozdzielczości 2 MPix. Tylny aparat robi ładne zdjęcia przy jasnym i średnim doświetleniu. Wbudowana dioda led pozwala doświetlić obraz w ciemności, ale gdzieś na 1m dystansu góra. Aparat ten posiada tryb HDR umożliwiający zwiększenie kontrastu w ciemnych i słabo doświetlonych sceneriach. Polecam. Filmy Video można kręcić tą kamerą w rozdzielczości 720p. Wystarczająco. Dźwięk nagrywany przez tę kamerę również jest dobry, niezaszumiony, o wiele lepszy niż pasmo przenoszenia telefonu analogowego. Telefon posiada wbudowane WiFi b/g/n oraz Bluetooth 4. Posiada złacze microUsb służące do ładowania i wymiany danych z komputerem. Po podłączeniu tego telefonu kablem usb do komputera, jest on widoczny jako dysk przenośny.Można wtedy łatwo zgrać zdjęcia i muzykę z/do telefonu.Telefon może udostępniać internet przez funkcję Hotspot WiFi. Telefon posiada radio cyfrowe, należy jedynie pamiętać że podłączenie słuchawek (wtyk 3,5 mm) jest wymagane, gdyż służą one jako antena.Telefon posiada funkcję wibracji. Obsługuje karty microSim. Telefon posiada tryb obsługi jedną ręką, ma latarkę z diody led (dość jasna), posiada tryb samolotowy, tryb nocny (nie odbiera połączeń w tym czasie). Testowałem gierkę fifa i dość płynnie działała.

Wady telefonu Huawei Y635:
jak wszystko, telefon ten posiada kilka wad, ale szczerze to nie oczekiwałbym cudu za tą cenę. Po pierwsze szkło się łatwo palcuje, wyświetlacz należy czyścić szmatką co 2-3 dni. Po drugie, dioda z tyłu telefonu nie sygnalizuje nieodebranych połączeń. Przyciski na dole (Wstecz, Home screen oraz przełączanie między oknami) nie są podświetlane oraz słabo reagują na dotyk. Trzeba po prostu dłużej przytrzymać palec na nich. Nieco cichy dźwięk z głośników gdy się chce posłuchać radia lub muzyki. Ale jest aplikacja w sklepie która zdejmuje te ograniczenia.Trzeba zmienić domyślną klawiaturę Huawei na Googlową, bo na tej drugiej to można pisać ruchami pędzla.Nie obsługuje DualSim.

Ogólna ocena telefonu Huawei Ascend Y635: 4.5/5 . Dobre parametry za dobre pieniądze.

2 komentarzy:

Moje Gotowanie pisze...


Faktycznie rzetelna recenzja, akurat ten smartfon to nie jest moja bajka, ale piszesz bardzo prosto ciekawie i lubię to czytać - pozdrawiam :-)

Mirek pisze...

ciekawy artykuł i fajne pomysły

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.