W lipcu Google wycofało swój dodatek Publisher toolbar przydatny dla wydawców Adsense. Co w zamian?
Całe szczęście, że powstał nowy dodatek. Nazywa się on Ads Transparency Spotlight i służy przede wszystkim transparentności i upewnieniu się, dlaczego pojawiła się dana reklama w sieci Google. Dodatek jest w fazie alpha i można go pobrać do przeglądarki Chrome. Twórcy jednym zdaniem opisują ideę dodatku "Pokaż firmy i kryteria używane do wyświetlania reklam w Chrome".Możliwości dodatku:
- pokazuje dostawców reklam na danej stronie
- pokazuje wszystkich partnerów i dostawców skryptów i reklam na danej stronie
- dostarcza odpowiedzi na pytanie dlaczego widzimy tą reklamę
Jak wiemy, system Google Adsense może serwować reklamy użytkownikom na podstawie wielu kryteriów, np. zainteresowań, wieku, lokalizacji, historii odwiedzonych stron. Dla ciekawskich, na tej stronie możecie podejrzeć wasz profil użytkownika jaki stworzył Google i na tej podstawie serwowane są wam reklamy. Podana zakładka może się wam przydać, gdyż jest na niej możliwość wyłączenia gromadzenia informacji osobistych o was, z punktu widzenia czytelnika witryn internetowych.
Autorzy zachęcają do wysyłania informacji zwrotnych nt. dodatku. Więcej o dodatku możecie przeczytać tu. Na razie dodatek jest tylko w angielskiej wersji językowej.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.