Opiszę tu kilka najczęściej popełnianych błedów, przez początkujących wydawców programu Google Adsense.
Ważne jest zrozumienie, że aby zarabiać w programie Adsense należy posiadać swoją stronę z odpowiednimi treściami.Kluczową kwestią jest to, ile tej treści powinno być.Często pytają mnie osoby rejestrujące się w Adsense, dlaczego odrzucono ich stronę, zamykając im jednocześnie drogę do zarabiania na reklamach.Gdy wchodzę na strony takich osób, wcale się nie dziwię, dlaczego wniosek został odrzucony.Strony takie często mają 3 posty, blog powstał 2 dni temu a jego właściciel już chce na nim zarabiać.To podstawowy błąd - mówię: Cierpliwości.
Tak więc: ile powinno być notek na blogu, aby był dobrze?
Z doświadczenia powiem, że powinny to być 20-30 notki, każda po minimum 1500 znaków.
Czy czas jest ważny? Kiedy wstawić reklamę na bloga?
To drugie ważne pytanie, do którego trzeba podejść rzeczowo.Nawet jak napiszemy te 20 postów na blogu w 2 dni (raczej niemożliwe), to i tak nie ma sensu wstawiać reklam Adsense zaraz po dwóch dniach.Dlaczego? Ważne jest, żeby blog był dobrze zaindeksowany w wyszukiwarce, głównie w Google.Oznacza to, że roboty potrzebują czasu na przeskanowanie witryny i zakwalifikowania jej do odpowiedniej kategorii tematycznej.To ma wpływ na to, jakie reklamy Adsense będą oglądać użytkownicy witryny.Kiedy już wszystkie nasze posty będą obecne w wyszukiwarkach, to czy warto już umieszczać reklamy? To zależy.Adsense jest programem płatnym za kliknięcia (w zdecydowanej większości), dlatego aby na nim zarabiać, trzeba przyciągnąć użytkowników na stronę.Zrobić to można na kilka sposobów.W miarę pisania postów, będą one coraz lepiej indeksowane przez wyszukiwarki i użytkownicy poszukujący danej informacji w internecie będą wchodzić na bloga, aby znaleźć tam rozwiązanie swojego problemu.Czym na blogu będzie więcej postów, będą one pisane rzetelnie, będziemy jako autor bloga kreować się na eksperta w danej dziedzinie, tym bardziej będziemy pozyskiwać stałych czytelników.Czyli kolejnych odwiedzających, którzy zwiększą ruch na witrynie.
Na jakich stronach mogę umieścić reklamy Adsense?
Wydawców Adsense obowiązują wytyczne dotyczące jakości stron docelowych.Podobnie ma się rzecz w programie Google Adwords, z którego większość reklam jest kierowana na strony wydawców Adsense.Ważne jest aby zrozumieć, że Adsense to swoisty ekosystem.Reklamodawca tworzy kampanię reklamową w internecie, aby sprzedać swoje towary bądź wypromować markę.Wydawca Adsense wyświetla reklamy Adsense na swojej stronie.Żaden reklamodawca nie chciałby, aby reklama jego salonu samochodowego z luksusowymi samochodami pojawiała się na stronie niskiej jakości, mówiąc prosto strona spamowa lub Made For Adsense.Przecież to reklamodawca płaci za każde kliknięcie, a większość z tych pieniędzy wędruje na konto wydawcy Adsense.Aby ten system funkcjonował, musi występować także trzeci element, czyli odwiedzający stronę.To użytkownik który czegoś szuka lub zna adres strony, wchodzi na nią aby odnaleźć odpowiedź na swoje pytanie lub też aby rozwiązać swój problem.Z tą nadzieją użytkownik wchodzi właśnie na stronę wydawcy.Krótki przykład.Użytkownik szuka najtańszego ubezpieczenia samochodu.Wchodzi na stronę z kalkulatorem ubezpieczeń i widzi na niej reklamy Adsense, przedstawiające oferty ubezpieczeń samochodu.Tak więc reklama Adsense jest na stronach wydawcy dopełnieniem jej treści, a więc sprawia, że użytkownik może być nią zainteresowany.Może być zainteresowany dlatego, że szukał rozwiązania danego problemu, a reklamy Adsense kierowane są kontekstowo.Oznacza to, że reklamy dopasowują się do tematyki strony.
Jakie zasady obowiązują wydawców Adsense?
Wydawców obowiązują zasady programu Adsense.W skład tych zasad wchodzą m.in. wskazówki dotyczące strony docelowej, na której są wyświetlane reklamy.
Strony wydawców Adsense muszą charakteryzować się:
- ciekawą, unikalną i przeznaczoną dla całej rodziny treścią
- muszą być przejrzyste
- muszą zawierać łatwo zauważalne menu
Rozwiniemy pokrótce te punkty.
Ad. 1) Ciekawa i unikalna treść.Treści nie wolno kopiować z innych stron, nawet takich, gdzie autor pozwolił na przedruk.Chodzi np. o serwis Artelis.pl.Nie mogą to być klony innych stron.Strona powinna zawierać rzetelne informacje, a nie składać się tylko z reklam oraz nie swoich treści.Jako przykład podam strony, które pokazują odwiedzającemu wyniki wyszukiwania na dany temat.Przykładowo, użytkownik szuka wynajmnu mieszkania we Wrocławiu, znajduje w wyszukiwarce interesującą go stronę i wchodzi na nią.Okazuje się jednak,że owa strona zawiera tylko reklamy Adsense oraz kopię wyników wyszukiwarki Google (na frazę np. wynajem mieszkań Wrocław).Kopia wyników wyszukiwania nie jest unikalną treścią, więc na takich stronach reklamy nie mogą być dodane.Podobnie rzecz ma się z katalogami stron.W takich przypadkach trzeba dopisać do strony unikalną treść, aby można było wstawić reklamy Adsense.
Ad. 2) Przejrzystość.Jeśli na swojej stronie emitujesz reklamy innych sieci reklamowych, wyraźnie je odróżnij.Pamiętaj, aby nie opisywać reklam Adsense jako np. "Utrzymujemy się z reklam" albo "Pomóż nam opłacić serwer".To niedopuszczalne.Każda reklama Adsense posiada literkę (i) albo napis Google Adsense.Jeśli już ktoś koniecznie chce opisać reklamy Adsense, to jedynymi dopuszczalnymi terminami są "Link sponsorowany" albo "Reklama".Strona nie może wprowadzać odwiedzających w błąd.Tzn. nie można umieszczać reklam Adsense w formularzach rejestracyjnych, pomiędzy przyciskami Tak/Nie/Anuluj, obok przycisków Wyślij lub Akceptuję regulamin.Reklamy Adsense należy odsunąć od obszarów silnie klikalnych.Takim obszarem jest np. menu.Powinniśmy zwracać szczególną uwagę na to, aby w naszej witrynie nie powstawały nieprawidłowe kliknięcia.To najczęstsza przyczyna bana.Jeśli sprzedajesz jakiś produkt, poinformuj odwiedzających o danych firmy i o ochronie danych osobowych.Nie wprowadzaj klientów w błąd sugerując im, że za poradę zapłacą 1,23 zł, jeśli taka cena obowiązuje tylko przez PayPal, a koszt smsa premium to prawie 31 zł.Regulamin strony umieszczaj w dobrze widocznym miejscu.Jeśli to możliwe, wyłącz dostęp do witryny po uprzednim zalogowaniu.Będzie ona wtedy bardziej dostępna dla robotów.Jeśli to niemożliwe, możesz utworzyć dla robota Adsense osobny login, podając go w panelu Adsense.Wtedy robot będzie mógł "czytać" witrynę.Nie konstruuj linków ani formularzy tak, aby zmylić odwiedzającego, czyli wprowadzić go w błąd.System Adsense łatwo wykryje przypadkowy i niechciany klik od klika osoby faktycznie zainteresowanej reklamą.
Ad. 3) Dobre menu, czyli łatwa nawigacja po witrynie.Stosuj proste i sprawdzone menu, usytuowane np. po lewej lub po prawej stronie witryny.Dla polepszenia czytelności możesz wprowadzić Breadcrumbs, szczególnie na rozbudowanych witrynach.
Życzę wysokich zarobków z Adsense!
0 komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.