środa, 11 stycznia 2012

Pozycjonujesz swoją stronę sam? To zmusi Cię do jeszcze większej pracy!

Pozycjonowanie stron to sztuka.Aby robić to dobrze, należy zrozumieć mechanizmy rządzące internetem i wyszukiwarkami.Jeśli jesteś początkującym adaptem sztuki pozycjonowania, musisz pamiętać o kilku rzeczach.


Musisz przede wszystkim być cierpliwy.Musisz sumiennie wykonywać swoją pracę.Przy pozycjonowaniu stron swoich czy klienta nie ma miejsca na prowizorki.Albo coś jest zrobione zgodnie ze sztuką, albo nie jest.Jeśli nie jest, może spotkać Cię sroga kara.Jeśli masz te wszystkie przymioty to dobrze - świadczą one, że jesteś właściwym człowiekiem na właściwym miejscu.

Załóżmy, że pozycjonujesz swoją stronę.Twoim celem jest pozyskanie jak największego ruchu na stronę, głównie ruchu z wyszukiwarek internetowych.Aby tak się stało, musisz poprawnie optymalizować stronę, odpowiednio ją linkować, przydałby się element marketingu wirusowego.

Jednak jak określić, czy idziesz w dobrym kierunku?
Do tego niezbędne są statystyki.Omówimy je dokładniej.
Po co są potrzebne pozycjonerowi statystyki stron? Patrząc na statystyki i porównując poszczególne tygodnie, miesiące łatwo można sprawdzić, czy nasze działania przynoszą efekty czy nie.Nawet doświadczony pozycjoner może "przedobrzyć", co objawi się np. filtrem.Wtedy odbije się to momentalnie na statystykach, tym samym będzie to wyraźny sygnał że coś jest nie tak.Będzie też trochę czasu żeby skorygować swoje działania.Te wszystkie informacje dają nam statystyki odwiedzin witryny, polecam tu szczerze Google Analytics.Google Analytics są darmowymi statystykami i prezentują dane w postaci list i wykresów.Można łatwo porównać dane z danego miesiąca do poprzedniego, można dowiedzieć się na co wchodzą odwiedzający oraz skąd wchodzą odwiedzający na naszą stronę.

Specjalnie napisałem, że celem nadrzędnym każdego pozycjonera jest pozyskanie większego ruchu z wyszukiwarek internetowych w porównaniu do okresu, gdy strona nie była pozycjonowana.Logicznym jest zatem stwierdzenie, że do większego ruchu na stronie można dojść, jeśli nasza strona będzie wysoko na pozycjonowane frazy w wyszukiwarce internetowej.Bo to użytkownicy wpisują frazy których szukają, a za pośrednictwem wyszukiwarki trafiają na naszą stronę.Tak więc kolejną ważną rzeczą dla pozycjonera są statystyki pozycjonowanych fraz.Są odpowiednie narzędzia które pokazują nam, jak wysoko nasza strona jest w Google po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych.Tu również chciałbym polecić kilka narzędzi.To serwis internetowy www.web-tools.pl oraz program Free Monitor for Google.Dostarczają one pozycjonerowi informacji, na której pozycji znajduje się nasza strona na zadaną frazę.Często programy tego typu przedstawiają ranking w Google w postaci wykresu oraz pozwalają wyeksportować wyniki do csv lub Excela.Bardzo ważne jest, aby programy do monitorowania pozycji fraz posiadały archiwum, aby można było porównać, jakie pozycje zajmowała witryna w przeszłości.

Dokąd zmierzasz?
To pytanie musi zadać sobie każdy pozycjoner.W zależności od strony którą pozycjonuje, odpowiedź będzie inna.Pozycjoner musi dokładnie wiedzieć, czy jego działania przynoszą efekty czy nie oraz jak daleko znajduje się w drodze do osiągnięcia swojego celu.Życzę Wam osiągnięcia swoich celów.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.