Od paru dni użytkownicy poczty o2 mają serwowane wielkie i przeszkadzające reklamy.
Nie wpływa to dobrze na komfort użytkownika korzystającego z poczty o2. Zobaczcie poniżej.
Nachalne reklamy na poczcie O2. |
O ile mała reklama po lewej stronie pod listą folderów wyświetlała się już dużo wcześniej, to ta po prawej jest nowa. I od razu wprowadza użytkownika w stan zamieszania. Dlaczego?
To czego nie widać na powyższym obrazku to ... pasek przewijania przeglądarki. Domyślnie na poczcie o2 na liście pojawia się 100 wiadomości, dlatego użytkownik musi korzystać z paska przewijania, aby odczytać starsze wiadomości. I na pewno będzie taka sytuacja, że chcąc najechać na pasek przewijania, kliknie przez przypadek w reklamę, gdyż ta jest za blisko paska. Podobne rozwiązanie wprowadziło kiedyś PiO. Na własnych doświadczeniach doszedłem wtedy do wniosku, że pojawiają się przypadkowe kliknięcia w reklamę. Nie mówiąc o tym, że jest to frustrujące dla użytkownika. Na powyższym obrazku przy reklamie po prawej stronie zauważycie link Zwiń przy reklamie. Jednak aby nie oglądać reklam, użytkownik musi klikać w ten link po każdym zalogowaniu do poczty.
Co do samem poczty O2 nie mogę złego słowa powiedzieć, jeśli chodzi o jej funkcjonalność i możliwości. Moim zdaniem jest to jedna z lepszych usług e-poczty w Polsce, nie tak bardzo ustępująca Gmailowi. Większość użytkowników poczty o2 korzysta z jej webowej wersji (webmail). Wie o tym dobrze zarząd o2, dlatego nieco ponad miesiąc temu użytkownicy poczty o2 byli świadkiem kolejnej szokującej zmiany. Otóż dotychczas było tak, że jak użytkownik wylogował się z poczty o2 (link Wyloguj w prawym górnym rogu), to zostawał ponownie przenoszony na stronę logowania poczta.o2.pl. Od niedawna użytkownik jest przenoszony na główny serwis o2.pl, na który ja osobiście nie zaglądałem z własnej woli 2 lata. Dlaczego?
Gdyż serwis www.o2.pl to brukowiec dorównujący Super Expresowi. Zobaczyć tam można newsy z Pudelka, przeczytacie jak poseł Kalisz tłumaczy się z wpadki, dowiecie się że ceny ziemniaków pójdą ostro w górę i że Ronaldo chciał kopnąć rywala podczas meczu. Poziom dna.
Podsumowanie
Rozumiem że jest to biznes i portal internetowy trzeba skomercjalizować. Musi on po prostu przynosić dochody i głównie są to dochody z reklam. Ale nie pozwolę sobie na to (inny użytkownicy poczty o2 mam nadzieję również) żeby poczta o2 atakowała mnie nachalnymi, wielkimi reklamami, które zresztą nijak mają się do moich zainteresowań i preferencji. Rynek jest konkurencyjny, jeśli nie ten, do inny hosting e-maili okaże się dla mnie odpowiedni. Zawsze można wybrać Outlook.com, Gmaila czy Yahoo. Miejcie to proszę na uwadze, managerowie dużych portali internetowych.
0 komentarzy:
Prześlij komentarz
Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.