czwartek, 10 października 2013

Google Usability cz. II

Tak jak ostatnio trochę krytykowałem funkcjonalność Google, tak teraz ją pochwalę. No może nie Google, ale Youtube, który też zresztą jest własnością Google.
Czy korzystacie z wielu usług Google na różnych komputerach? Przykładowo na komputerze stacjonarnym w domu i w pracy, na komórce i na tablecie? Od dobrych paru lat mocno promuje się technologię Cloud computingu, gdyż wtedy można mieć dostęp do swoich danych z dowolnego miejsca na świecie i z dowolnych urządzeń. Podłączając się do chmury można zsynchronizować swoje pliki, czyli mówiąc krótko, mieć zawsze dostęp do najnowszych wersji swoich plików. Brzmi dumnie? Tak, ale większość ludzi nie potrafi powiedzieć czym jest chmura ani wskazać jej zalet.

No chyba że sami będą pracować w chmurze, czy to świadomie, czy nieświadomie.

Oglądałem dziś pełny film z Sean'em Connery na Youtube. Pełnometrażowy, dwugodzinny film. Na laptopie, warto dodać. Niestety obejrzałem tylko 26 minut, później musiałem wyjechać i wróciłem dopiero wieczorem. Gwoli wyjaśnienia dodam, że oglądałem film na Youtube będąc zalogowany na swoje konto Google i gdy wychodziłem to spauzowałem film i zahibernowałem laptop..
Po powrocie włączyłem komputer stacjonarny, zalogowałem się na Gmaila i sprawdziłem pocztę, a następnie wszedłem na Youtube aby odnaleźć film, który zacząłem oglądać po południu. Znalazłem film po tytule i kliknąłem w niego. Teraz najlepsze. Film od razu otwarł się na 26 minucie, tam gdzie go skończyłem oglądać (na zupełnie innym komputerze). To znaczy nie mniej ni więcej, że dane związane z danym kontem Google były synchronizowane z chmurą.

To się chwali, to podnosi satysfakcję użytkownika i sprawia radość. Nic nie sprawia większej radości niż perfekcyjnie dopracowany produkt lub usługa, który zadowoli prawie wszystkich klientów. Taki produkt sam się sprzedaje, właściwie nie trzeba do wiele reklamować, gdyż reklamują go sami użytkownicy wykorzystując marketing szeptany.

Google aspiruje do miana największej firmy internetowej świata. Ma zaplecze, środki, ludzi i wszystko inne, aby tworzyć dobrze dopracowane produkty. Oby było więcej takich małych udoskonaleń, ale jakże ułatwiających życie.

0 komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.