poniedziałek, 27 stycznia 2020

Darmowa karta wielowalutowa bez wymogów

W tym poście dowiesz się, czy można jednocześnie płacić kartą (w tym za granicą) i jednocześnie mieć ją za darmo.
Rachunek osobisty w Deutsche Bank Polska miałem dobre 10 lat. Ostatnio rzadko go używałem, bo miałem konta w 2 innych bankach. Łamałem się czy go zlikwidować ale jednak opłaty były małe to go trzymałem. Aż po którejś aktualizacji tabeli opłat i prowizji dowiedziałem się, że aby mieć kartę debetową Visa za darmo, to miesięcznie muszę zrobić 700 zł obrotu bezgotówkowego kartą. To przebrało miarkę i 2 lata temu 31.grudnia zlikwidowałem rachunek bieżący wraz z kartą w tym banku.
Tak zapewne zaczyna się sporo historii Polaków. Teraz jednak mamy alternatywę, ale po kolei.
Konto zlikwidowałem, jednak 2 razy w roku miałem wyjazdy zagraniczne i wyjazd bez karty był trochę ryzykowny. Wprawdzie gotówkę zawsze wymieniałem w kantorze i zabierałem ze sobą, ale przez nieprzewidziany przypadek mogłem wziąć jej za mało lub mogli mi ją ukraść.
Niedługo potem Revolut - angielska firma fintechowa (technologia bankingowa) weszła do Polski. Postanowiłem zainteresować się sprawą i założyłem plastikową kartę. Nie obowiązują mnie żadne miesięczne minimalne limity, gdyż karta jest darmowa. W darmowej wersji jest limit maksymalny wypłat z bankomatu, ale zawsze można przejść na niedrogi wariant płatny. W Polsce kartą możemy płacić bezgotówkowo w sklepach a także wypłacać bez prowizji z niektórych bankomatów.

dołącz do Revolut

Kartę używam już ponad rok i  szczerze polecam ją moim czytelnikom.

Trochę szczegółów
Karta jest typu prepaid. Oznacza to, że wcześniej musisz doładować konto przelewem na polski rachunek bankowy (księgowanie w ciągu 1 dnia roboczego) albo za pomocą innej karty. Środki na karcie są dynamicznie przewalutowywane po dobrym kursie międzybankowym. Oznacza to, że jeżeli masz złotówki na koncie, to możesz płacić w dolarach bez ich wcześniejszego zakupu. Takie szybkie przewalutowywania możliwe są na jedną z 26 walut, a ogólnie karta obsługuje 160 walut świata. Jednak w przypadku płatności tymi mniej popularnymi walutami, np. lirą turecką, trzeba ją wcześniej kupić.Karta idealnie nadaje się do opłacania wszelkich abonamentów on-line. Płaciłeś kiedyś za Netflixa? To pewnie wiesz, że karta była co miesiąć obciążana stałą kwotą, bo to jest płatność powtarzalna. Z Revolut nie będziesz miał takiego zmartwienia, bo po każdej transakcji możesz sam zamrozić kartę, aby nikt nie pobierał z niej środków. Prócz karty fizycznej możesz mieć nieograniczoną liczbę kart wirtualnych do płatności w internecie, i to bez żadnych warunków.
Firma Revolut ma europejską licencję bankową. Pamiętajcie jednak, że środki na niej nie są gwarantowane przez BFG i lepiej nie trzymać na niej dużych kwot. Z doświadczenia powiem że jeśli macie na niej kilka tysięcy złotych to możecie spać spokojnie.

Do czego jeszcze może posłużyć karta Revolut?
Za pomoca karty (i aplikacji w telefonie) możesz przesyłać pieniądze znajomym. Możesz planować swoje wydatki i ustalić limity budżetu na miesiąc. Możesz również kupić ubezpieczenie lub handlować akcjami na giełdzie.

Jeśli zarejestrujesz się z mojego linka, to dostaniesz 15 zł w prezencie. Możesz pytać w komentarzach o kartę.

3 komentarzy:

Moje Gotowanie pisze...


Jak zwykle ciekawy i przydatny artykuł.
Pozdrawiam :-)

Dominika Starańska pisze...

Super wpis. Pozdrawiam

Agata Borowska pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

Prześlij komentarz

Podziel się swoimi myślami.Spam nie będzie tolerowany.